Odpowiedzi

2010-01-20T16:05:22+01:00
Roztwór o pH = 5 jest roztworem kwasowym
Roztwór o pH = 11 jest roztworem zasadowym

Z tego wynika, że dodana substancja miała charakter ZASADOWY.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T19:29:09+01:00
Jeśli pH roztworu wzrosło to znaczy, że dodana substancja miała odczyn zasadowy.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T21:56:28+01:00
Jest taka zasada,że im mniejsza wartość pH,tym bardziej kwasowy jest roztwór.

pH 1-6 = kwasowy
pH 7 = neutralny
pH 8-14 = zasadowy

na początku był roztwór pH=5, a więc był to roztwór kwasowy.

aby kwas stał się zasadą (czyli nasz pH=11), musimy dodać czegoś zasadowego (o wysokim pH)
1 5 1