Za dwie różne książki zapłacono 380 zł. następnie cena jednej z nich została obniżona o 20 % a cena drugiej o 10%. wówczas za 25 egzemplarzy jednej i 20 egzemplarzy drugiej zapłacono 7200 zł. ile kosztowała każda z książek przed obniżką?

2

Odpowiedzi

2010-01-20T16:02:45+01:00
Za dwie różne książki zapłacono 380 zł. następnie cena jednej z nich została obniżona o 20 % a cena drugiej o 10%. wówczas za 25 egzemplarzy jednej i 20 egzemplarzy drugiej zapłacono 7200 zł. ile kosztowała każda z książek przed obniżką

x- cena pierwszej książki
y - cena drugiej książki

{x+y=380
{25(x-20%x)+20(y-10%y)=7200

{x+y=380stąd x=380-y
{25*0,8x+20*0,9y=7200
20*(380-y)+18y=7200
7600-20y+18y=7200
-2y=-400/:(-2)
y=200
x=380-200=180

Odp. Pierwsza książka kosztowała 200 złoty, a druga 180 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:06:41+01:00
X - pierwsza książka
y- druga książka
x-20%x- cena I po obniżce
y-10%y- cena II po obniżce

25(x-20%x)+20(y-10%y)=7200
x+y=380

25(0,8x)+20(0.9y)=7200
x=380-y

20x+18y=7200
x=380-y

20 (380-y)+18y=7200
x=380-y

7600-20y+18y=7200
x=380-y

-2y=-400 /:-2
x=380-y

y=200
x=180

odp. I książka kosztowała 180zł, a druga 200zł