Odpowiedzi

2010-01-20T15:57:40+01:00
1mol= 40 g 1 mol = 22,4 dm3
Ca + 2 HCl = CaCl2 + H2
14 g X (dm3)

z tego wynika że w reakcji bierze udział 1 mol wapnia, czyli 40 g, powstaje 1 mol wodoru, który w warunkach normalnych zajmuje objętość 22, 4 dm3.

Proporcja: 40g – 22,4 dm3
14 g - X to X = 7, 84 dm3

odp. W wyniku reakcji powstanie 7,84 dm3 wodoru w warunkach normalnych.



3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:35:12+01:00
Ca + 2HCl ---> CaCl2 + H2

M Ca = 40g\mol

14g ----- xdm3
40g ----- 22,4dm3
x = 7,84dm3

Odp: Wydzieliło się 7,84 dm3 wodoru.
2 3 2