Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T15:57:41+01:00
Dla odcinków 1 i 2 obliczamy drogi
1 -> V=24km/h -> t=20min= 1/3h -> s1= v*t=24km/h*1/3h=8km
2 -> V=12km/h -> t=10min= 1/6h -> s2=v*t = 12km/h*1/6h=2km

s'=s1+s2 = 8km+2km = 10km ; t'=30min=0,5h
średnia prędkość v'= s'/t'= 10km/0,5h=20km/h
Odp Srednia predkosc wynosi 20km/h
29 4 29
2010-01-20T16:08:58+01:00
Rowerzysta jechał przez 20 minut po płaskim terenie z szybkością 24km/h, a nastepnie przez 10 minut wspinał sie pod gore z szybkościa 12km/h.

Skoro jechał 20 min z prędkością 24km/h to znaczy, że przejechał 8km
przez 10 min jechał z prędkością 12km/h to znaczy, że przejechał 2km
z powtższego wynika, że przejechał 10km w ciągu 30min - średnia prędkość 20km/h
14 4 14