Odpowiedzi

2010-01-20T16:04:48+01:00
Wodorotlenek potasu-KOH:
-stosowany do produkcji mydła
-używany jako środek suszący i bielący
-stosowany do produkcji detergentów
-grawerowanie

wodorotlenek wapnia-Ca(OH)2:
-produkcja nawozów mineralnych
-bielenie drzew
-stosowany w przemyśle cukierniczym
-budownictwo

wodorotlenek magnezu-Mg(OH)2:
-produkcja leków
-produkcja past do zebów

wodorotlenek sodu-NAOH:
-produkcja papieru
-produkcja szkła
-produkcja barwników
-produkcja mydła i środków piorących
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:33:05+01:00
A)wodorotlenek wapnia Ca(OH)2: ( inaczej wapno gazowe):
-nawozy sztuczne,
-bielenie drzew,
-garbarstwo,
- zmiękczanie wody,
- budownictwo,
-cukrownictwo,
b)wodorotlenek potasu KOH :
-używany do produkcji mydła,
- jako środek suszący i bielący w litografii i w procesie grawerowania
- do pochłaniania gazów
- jako odczynnik w laboratoriach
c)wodorotlenek sodu NAOH:
-produkcja gumy,
-przemysł petrochemiczny,
-produkcja sztucznego jedwiabiu,
- produkcja : mydła, barwników. środków piorących,
- przemysł papierniczy