Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:04:00+01:00
A)
x+y=3
2x+2y=6

x=3-y
2x+2y=6

podstawiasz w tym drugim równaniu za x wartość z pierwszego równania:
2(3-y)+2y=6
6-2y+2y=6
0=0

nieskończenie wiele rozwiązań!... układ nieoznaczony

b)
x+y=2
x+y=4

x=2-y
x+y=4

znowu podstawiasz w drugim równaniu wartość z pierwszego:
2-y+y=4
0y=6

sprzeczny! nie ma rozwiązań
2010-01-20T16:06:15+01:00
X+y=3
2x+2y=6

x=3-y
2x+2y=6

x=3-y
2(3-y)+2y=6

x=3-y
6-2y+2y=6

x=3-y
-2y+2y=6-6

x=3-y
0=0

x=3-0
0=0

x=3
0=0



x+y=2 |*(-1)
x+y=4

x-y=-2
x+y=4
+_______
2x=2 |:2

x=1
x+y=4

x=1
1+y=4

x=1
y=4-1

x=1
y=3
2010-01-20T16:06:54+01:00
X=3-y
2(3-y)+2y=6

x=3-y
6-2y+2y=6 <--szóstki i 2y sie redukuja

0=0
nieskończele wiele rozwiązań, układ nieoznaczony

x=2-y
2-y+y=4
0=2 <--- przekreslasz znak "="
układ sprzeczny, brak rozwiązań