1. Ułóż chronologicznie wydarzenia, wpisując po kolei odpowiednie litery.

a) Ogłoszenie deklaracji niepodległości i utworzenie Stanów Zjednoczonych.
b) Niezadowolenie mieszkańców kolonii brytyjskich z powodu ograniczenia ich praw i rozwoju gospodarczego.
c) Zwycięstwo w wojnie o niepodległość i uchwalanie pierwszej na świecie konstytucji.
d) Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych przy licznym udziale ochotników, w tym Polaków ( Tadeusz Kościuszko, Kazimierz Pułaski ).

2. W każdym rzędzie ukryte jest nazwisko myśliciela epoki oświecenia. Odszukaj je.

1. R N I O E C U H S S S I E A Ę U
2. S W T A O N L I E T Ś E W I A R
3. M T O Ł N T O E Ś S Ć K I U SZ <-------- tu chyba będzie Monteskiusz xD

z gÓry thx. za pomoc ^^

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:06:37+01:00
1. b, d, c, a.

2.
1 - Rousseau
2 - Wolter
3 - Monteskiusz :)
11 3 11
2010-01-20T16:16:15+01:00
1.Pierwsze będzie b, następne chyba a ,d, c.
2.Pierwszy Rosseau, drugi Wolter, trzeci Monteskiusz.
34 4 34