Na forum internetowym ,, Sami o sobie" wpisało się 12otys. osób.Twórca forum prześledził, że uczestników tego forum można podzielić na nudziarzy i fantastów, przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej. Ilu nudziarzy, a ilu fantastów zapisanych jest na tym forum.


pomocy potrzebe na dzisiaj na 19
z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T16:22:32+01:00
Nudziarzy się 5 razy więcej niż fantastów
5 : 1

5 + 1 = 6

120000 / 6 = 20000 osób

20000 * 1 = 20000 fantastów

20000 * 5 = 100000 nudziarzy


Sprawdzenie:

100000 nudziarzy + 20000 fantastów = 120000 osób


Odp. Nudziarzy jest 100000 a fantastów 20000
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:22:37+01:00
120 tys - wszystkie osoby na forum
x- liczba fantastow
5x - liczba nudziarzy

5x+x = 120 000
6x = 120 000 /:6
x = 20 000
5x = 5* 20 000 = 100 000

Odp : fantastow jest 20 000 a nudziarzy 100 000
5 4 5