Otrzymujecie w prezencie 1000 zł,ale w ciągu roku nie wolno nic z tego wydać. Otrzymane pieniądze możecie ulokować w dowolnym banku. Obliczcie ile pieniędzy otrzymacie za rok (wszystkie rachunki zaokrąglamy do dwóch miejsc po przecinku).

Bank kredytowy - co miesiąc dolicza 6% odsetek
Bank społeczny - co drugi miesiąc dolicza 9% odsetek
Bank skarbonka - co trzy miesiące dolicza 14% odsetek

Proszę o napisanie obliczeń

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T15:47:24+02:00
6% z 1000zł
6/100 *1000 = 60 zł
60 * 12 = 720
1000 + 720 = 1720,00zł

9% z 1000
9/100 * 1000 = 90
90 * 6 = 540
1000+540 = 1540,00zł

14% z1000zł
14/100 * 1000zł = 140
140*4 = 560
1000+560 = 1560,00zł
4 2 4
2009-09-30T15:56:25+02:00
A - bank kredytowy
b - bank społeczny
c - bank skarbonka
a b c
styczen 1060 1090 1140
luty 1123,60
marzec 1191,02 1188,10
kwiecien 1262,48 1299,60
maj 1338,23 1295,03
czerwiec 1418,52
lipiec 1503,63 1411,58 1481,54
sierpien 1593,85
wrzesien 1689,48 1538,62
pazdziernik 1790,85 1688,96
listopad 1898,30 1677,10
grudzien 2012,20



1000+6%=1060 1000+9%=1090 1000+14%=1140
1060+6%=1123,60 itd itd
itd
1 5 1