Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T15:29:29+02:00
Z=iłość ławek zielonych
n=ilość ławek niebieskich

z=5n
z+1=3(n+1)

z=5n
z+1=3n+3

z=5n
z=3n+2

3n+2=5n
2=2n
n=1

z=5n
z=5*1
z=5

n=1
z=5

5+1+1+1=8
Odp. Teraz na powóżu jest 8 ławek.
2009-09-30T15:30:37+02:00
Z - zielone ławki
n - niebieskie ławki

{z = 5n
{z+1 = 3(n+1)

{z=5n
{5n+1 = 3n +3

{z=5n
{2n = 2

{z=5n
{n=1

{z=5
{n=1

n + z + 1 +1 = 1 + 5 + 1 +1 = 8

Odp . Obecnie jest 8 ławek