Odpowiedzi

2009-09-30T15:28:53+02:00
Mr - masa roztworu
ms - masa substancji
Cp - stezenie procentowe

Cp = 20g / 180g + 20g * 100%
Cp = 20/200 * 100%
Cp = 1/10 * 100%
Cp = 10 %
76 4 76
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T15:30:12+02:00
Najłatiwej jest rozwiązywać takie zadania w ten sposób:
C% = (ms * 100 %) / mr

masa roztworu to masa substancji ( chlorowodoru) i wody.

zatem:

C% = ?

ms = 20g
mr = 200 g

C% = (20 * 100) / 200
C% = 10 %

;)
87 4 87
2009-09-30T15:34:21+02:00
Ms = 20 g
mr = 20g + 180g = 200g

Cp = ms/mr ×100%
Cp = 20/200 ×100%
Cp = 10%
stężenie procentowe wynosi 10%
55 4 55