Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:52:14+01:00
V=s/t
s=t*V
V=90km/h=0,025km/s
t=1s
s=0,025km/s*1s=0,025km

5km =1 l
0,025km=x l
___________
x=0,025/5*1
x=0,005

1l =840g
0,005l=x g
__________
x=840*0,005/1
x=4,2

Odp.: Zużyre paliwo ma masę 4,2g.

2010-01-20T17:06:11+01:00
Trzeba obliczyc czas w jakim przejeżdza 5 km
wiec
90km/h=90 000m/3600=25m/s
s=5km=5000m
v=25m/s

v=s/t
t=s/v

t=5000/25
t=200s

czyli ciało pokonuje 5km w 200s wiec spala 840gr benzyny na 200s

840gr=200s
4,2gr=s


odp: samochód spala 4,2 gramy benzyny na sekunde