Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:41:34+01:00
A²+b²=c²

12²+35²=c²

144+1225=c²

√c = c
c= 37

12 stopni * 37cm = 444cm

odp. poręcz ma 4m i 44cm długości ;)
2 5 2
2010-01-20T16:54:04+01:00
Stopie możemy uznać za trójkąt prostokątny, którego przekątna stanowi długość poręczy na odcinku każdego stopnia. następnie pomnożymy tą długość przez ilość stopni i otrzymamy długość poręczy
Z twierdzenia Pitagorasa mamy
12²+ 35² = x²
x² = 144 + 1225
x² = 1369
x = √1369
x = 37cm

37 * 12 = 444cm
Odp Poręcz ma długość 4 metry 44 centymetry
1 5 1