Odpowiedzi

2010-01-20T16:41:18+01:00
Pożyteczne są :
Biedronka zabija mszyce

2 3 2
2010-01-20T16:44:40+01:00
Pożyteczne|dlaczego
- pszczoła - miód
- biedronki - jedzą mszyce

szkodliwe| dlaczego
- komar - wsysa naszą krew

więcej nie wiem :P
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:53:37+01:00
Pożyteczne
dżdżódżownice - urzyznaja glebe
pszczoly - daja miod
motyle - pija nektar z kwiatow i kwiaty moga sie rozmnazac
mrówki - usuwaja mszyce
modliszki - zabijaja inne szkodliwe owady
szkodniki:
larwy chrzaszcza - jedza ziemniaki
osy - gryza ludzi
pajaki - wylapuja pszczoly
POŻYTECZNE:
1. pszczoły miód, zapylają kwiaty
2. żuki gnojowe - zmniejszają liczbę much, sprzątają gnój
3. mrówki- oczyszczają środowisko
4. ważki - zabijają szkodniki
5. motyle - zapylają kwiaty
6. osy - zabijają szkodniki.
SZKODNIKI:
1. muchy - roznoszą zarazki
2. komary - wypijają naszą krew po czym zostawiają zwędzący wyczyn
3. mole - zjadają ubrania (niszczą)
4. skorek pospolity - niszczy drewno
5. muszki owocówki - niszczą owoce, któe są źródłem energii i witamin. Proszę bardzo mam nadzieje ze pomogłam;)
5 3 5