Odpowiedzi

2009-09-30T15:31:39+02:00
Przede wszystkim :
1.siła broni
2.Masa Broni
2009-09-30T16:51:09+02:00
Czynnikami rażenia broni jądrowej są:
a)fala uderzeniowa,
b)promieniowanie przenikliwe,
c)promieniowanie cieplne (świetlne),
d)skażenie promieniotwórcze,
e)impuls elektromagnetyczny.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T18:46:05+02:00
Podstawowe czynniki razenia broni atomowej i termojadrowej: promieniowanie cieplne,fale uderzeniowe,promieniowanie przenikliwe,promieniotworcze skazenie terenu i impuls elektromagnetyczny.
Promieniowanie cieplne wybuchu jadrowego stanowi okolo 35% energi wybuchu.Rozprzestrzeniajac sie z predkoscia swiatla 300 tys.km/s we wszystkie strony,wywoluje pozary lasow,zabudowan,sprzetu,powoduje oparzenia i oslepienia ludzi i zwierzat.
Fala uderzeniowa przypada ok.50% energi wybuchu jadrowego. Powietrze rozprzestrzenia sie od srodka wybuchu z predkoscia ponaddzwiekowa.Rozchodzi sie po wszystkich kierunkach: drodze domy,drzewa i inne przedmioty.
Promieniowanie przenikliwe jest niewidzialne i nieodczuwalne przez zmysly. Promieniowanie przenikliwe przypada ok.5% energi wybuchu z predkoscia swiatla.Nie ma scisle okreslonego zasiegu, a przechodzac przez rozne materialy ulega oslabieniu.
Promieniotworcze skazenie terenu jest to zanieczysszcenie terenu,wody i powietrza substancjami promieniotworczymi wydzielajacymi promieniwanie alfa. beta i gamma.Silne skazenie wystepuje po wybuchu naziemmnym.
Impulsc elektromagnetyczny wywoluje nadmierne napeicie w przewodach,kablach,obwodach odbiornikow,powoduje to zaklocenia w pracy tych urzadzen lub trwale ich uszkodzenie.

Czynniki razenia broni neutronowej:
Promieniowanie przenikliwe,glowna role odgrywaj neutrony maja charakter wybiorczy,strumien neutronow dziuala zabojczo i urzadzenia nie ulegaja zniszczeniu.
1 5 1