Odpowiedzi

2010-01-20T16:49:51+01:00
Pożyteczne
dżdżódżownice - urzyznaja glebe
pszczoly - daja miod
motyle - pija nektar z kwiatow i kwiaty moga sie rozmnazac
mrówki - usuwaja mszyce
modliszki - zabijaja inne szkodliwe owady
szkodniki:
larwy chrzaszcza - jedza ziemniaki
osy - gryza ludzi
pajaki - wylapuja pszczoly
2 3 2
2010-01-20T16:53:17+01:00
Komar:
szkodnik dlatego, że roznosi choroby takie jak: malaria, denga, zółta ferba.
Pszczoła:
Pożyteczna dlatego, że zbiera nekar i zapyla rośliny, kit pszczeli, który produkuje ma zastosowanie w lecznictwie.
Szkodnik dlatego, że może urządlić.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:53:41+01:00
POŻYTECZNE:
1. pszczoły miód, zapylają kwiaty
2. żuki gnojowe - zmniejszają liczbę much, sprzątają gnój
3. mrówki- oczyszczają środowisko
4. ważki - zabijają szkodniki
5. motyle - zapylają kwiaty
6. osy - zabijają szkodniki.
SZKODNIKI:
1. muchy - roznoszą zarazki
2. komary - wypijają naszą krew po czym zostawiają zwędzący wyczyn
3. mole - zjadają ubrania (niszczą)
4. skorek pospolity - niszczy drewno
5. muszki owocówki - niszczą owoce, któe są źródłem energii i witamin.
6 3 6