Odpowiedzi

2010-01-20T16:47:23+01:00
Dzięki przekątnym można zauważyć trójkąt prostokątny.
Z twierdzenia Pitagorasa obliczymy bok rombu
3do2 +4do2=xdo2 x- długość boku
9+16=xdo2
25=xdo2 / pierwiastkujemy
5=x

Pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:52:15+01:00
X²=3²+4²
x²=9+16
x²=25
x=5
Ob=4*5=20cm
2010-01-20T16:54:09+01:00
Romb dzieli sie na 3 trojkaty prostokatne o przyprostokatnych o dlugosci 3cm i 4cm. Z trojkata Pitagoryjskiego 3/4/5 mozemy wywnioskowac, że przeciwprostokatna jest dlugosci 5cm. Obwod rombu jest rowny 4*5cm=20cm