Ile wynosiła średnia wartośc siły uderzenia młotka w gwóźdź jeżeli wykonana praca miała wartosc 100 J a gwóźdź został wbity na głębokośc 5 cm. Z jakiej wysokości musiałby spadac swobodnie ten młotek aby wbic gwóźdź na tę głębokośc jeżeli masa młotka wynosiła 0.2kg

Proszę o obliczenia !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T15:35:15+02:00
H1=5cm=0,5dm=0,05m
W=m*g*h=F*h
F=W/h
F=100J/0,05m
F=2000J

W=m*g*h
h2=W/m*g
h2=100J/0,2kg*(10m/s2)
h2=50m
2009-09-30T15:38:20+02:00
W = 100J
m = 0,2 kg
Ep = W
Ep = mgh
Ep = 0,2 x 10 x h
100 = 20h
h = 100/20 = 5
Wysokosc z jakiej mlotek spadal swobodnie wynosi 5m.