Cena najtańszego biletu na ceremonię otwarcia igrzysk stanowiła 60% ceny najdrozszego biletu,a suma cen tych biletow byla rowna 8000 juanów.
Oblicz ile juanów kosztował najdrozszy a ile najtanszy bilet na to widowisko.
Daje najlepsza!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:48:57+01:00
X-cena droższego biletu
0,6x-cena tańszego biletu
8000- cena droższego i tańszego biletu razem
x+0,6x=8000
1,6x=8000 | :1,6
x=5000
najdroższy bilet kosztował 5000 juanów,
0,6 * 5000=3000
a najtańszy 3000 juanów.
2010-01-20T16:50:19+01:00
X - cena najdroższego biletu
0,6x - cena najtańszego biletu

x+0,6x=8000
1,6x=8000
x=8000/1,6
x=5000

0,6x=0,6*5000=3000

Odp. Najtańszy bilet kosztował 3000 juanów, a najdroższy 5000 juanów.