Odpowiedzi

2010-01-20T16:59:18+01:00
A) nie wiem
b ) Andora
Austria
Białoruś
Czechy
Liechtenstein
Luksemburg
Macedonia
Mołdawia
San Marino
Serbia
Słowacja
Szwajcaria
Watykan
Węgry
Afganistan
Armenia
Azerbejdżan
Bhutan
Kazachstan
Kirgistan
Laos
Mongolia
Nepal
Tadżykistan
Turkmenistan
Uzbekistan
Botswana
Burkina Faso
Burundi
Czad
Etiopia
Lesotho
Malawi
Mali
Niger
Republika Środkowo afrykańska
Rwanda
Suazi
Uganda
Zambia
Zimbabwe
Boliwia
Paragwaj
Dwa państwa na świecie: Liechtenstein i Uzbekistan są krajami "podwójnie śródlądowymi", jako że są otoczone wyłącznie przez inne państwa śródlądowe.

c)Austria
Belgia
Bułgaria
Cypr
Czechy
Dania
Estonia
Finlandia
Francja
Grecja
Hiszpania
Holandia
Irlandia
Litwa
Luksemburg
Łotwa
Malta
Niemcy
Polska
Portugalia
Rumunia
Słowacja
Słowenia
Szwecja
Węgry
Wielka Brytania
Włochy

d)Islandia - Rejkiawik
Irlandia - Dublin
Portugalia- Lisbona
Hiszpania- Madryt
Wielka Brytania- Londyn
Francja - Paryż
Holandia- Amsterdam
Belgia- Bruksela
Luksemburg - Luksemburg
Szwajcaria- Berno
Włochy - Rzym
Norwegia- Oslo
Dania- Kopenhaga
Niemcy- Berlin
Liechtenstein- Vaduz
Malta- Valletta
Szwecja- Sztokholm
Polska- Warszawa
Republika Czeska- Praga
Slowacja- Bratysława
Austria- Wiedeń
Węgry- Budapeszt
Słowenia- Lublana
Chorwacja- Zagrzeb
Bośnia i Hercegowina- Sarajewo
Jugosławia- Belgrad
Albania- Tirana
Macedonia- Skopie
Grecja- Ateny
Finlandia- Helsinki
Estonia- Tallin
Łotwa- Ryga
Litwa- Wilno
Białoruś- Mińsk
Ukraina- Kijów
Rumunia- Bukareszt
Mołdawia- Kiszyniów
Bułgaria- Sofia
Turcja- Ankara
Cypr- Nikozja
Rosja- Moskwa
Liban- Bejrut
Izrael- Tel Awiw
Syria- Damaszek
Jordania- Amman
Gruzja- Tbilisi
Azerbejdżan- Baku
Armenia- Erywan
Irak- Bagdad
Arabia Saudyjska- Rijad
Kuwejt- Kuwejt
Jemen- Sana
Oman- Maskat
ZEA- Abu- Zabi
Bahrajn- Al-Manama
Katar- Al.-Dauha
Iran- Teheran
Kazachstan- Ałma-Ata (Astana)
Uzbekistan- Taszkent
Kirgistan- Biszkek
Turkmenistan- Aszchabad
Tadżykistan- Duszanbe
Afganistan- Kabul
Pakistan- Islamabad
Indie- Delhi
Sri Lanka- Kolombo
Nepal- Katmandu
Bhutan- Thimphu
Chiny- Pekin
Mongolia- Ułan-Bator
Birma- Rangun
Tajlandia- Bangkok
Laos- Wientan
Wietnam- Hanoi
Kambodża- Phnom Penh
Malezja- Kuala Lumpur
Indonezja- Dżakarta
Filipiny- Manila
Tajwan- Tajpej
Korea Północna- Phenian
Korea Południowa- Seul
Japonia- Tokjo
Singapur- Singapur
AFRYKA
Maroko- Rabat
Algieria- Algier
Tunezja- Tunis
Libia- Trypolis
Egipt- Kair
Sahara Zachodnia- Al-Ujun
Mauretania- Nawakszut
Mali- Bamako
Niger- Niamej
Czad- Ndżamena
Sudan- Chartum
Erytrea- Asmara
Senegal- Dakar
Gambia- Bandżul
Gwinea Bissau- Bissau
Gwinea- Konkary
Sierra Leone- Freetown
Liberia- Monrowia
WKS- Jamusukro
Burkina Faso- Wagadugu
Ghana- Akra
Togo- Lome
Benin- Porto Novo
Nigeria- Abudża
Kamerun- Jaunde
Rep.Środ.-Afr.- Bangi
Etiopia- Addis Abeba
Dżibuti- Dżibuti
Somalia- Mogadiszu
Gabon- Libre Ville
Kongo- Brazza Ville
Zair- Kinszasa
Uganda- Kampala
Ruanda- Kigali
Burundi- Bużumbura
Kenia- Nairobi
Tanzania- Dodoma
Angola- Luanada
Zambia- Lusaka
Malawi- Lilongwe
Namibia- Windhuk
Bostwana- Gaborone
Zimbabwe- Harare
Mozambik- Maputo
Madagaskar- Antanarywa
RPA- Pretoria
Suazi- Mbabane
Lesoto- Maseru
AMERYKA PÓŁNOCNA
Kanada- Ottawa
USA- Waszyngton
Meksyk- Meksyk
AMERYKA ŚRODKOWA
Kuba- Hawana
Jamajka- Kingston
Bahamy- Nassau
Haiti- Port-Au-Prince
Dominikana- Santo Domingo
Gwatemala- Gwatemala
Belize- Belmopan
Salwador- San Salwador
Honduras- Tegucigalpa
Nikaragua- Managua
Kostaryka- San Jose
Panama- Panama
Kolumbia- Bogota
Wenezuela- Caracas
Gujana- Georgetown
Surinam- Paramaribo
Gujana Francuska- Kajenna
Ekwador- Quito
Peru- Lima
Brazylia- Brasilia
Boliwia- La Paz
Chile- Santiago
Argentyna- Buenos Aires
Paragwaj- Asuncion
Urugwaj- Montevideo
Australia- Canberra
Nowa Gwinea- Port Moresby
Nowa Zelandia- Wellington
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T17:03:47+01:00
A) Andora, San Marino, Monako, Luksemburg, Liechtenstein, Watykan,
b) Hiszpania, Włochy, Grecja, Turcja, Albania, Chorwacja, Francja (nie wiem czy to to)
c) Portugalia, Hiszpania, Włochy, Francja, Belgia, Holandia, Wielka Brytania, Irlandia, Luksemburg, Niemcy, Słowenia, Austria, Węgry, Słowacja, Czechy, Polska, Dania, Szwecja, Finlandia, Malta, Cypr, Estonia, Łotwa, Litwa, Grecja, Bułgaria, Rumunia
d)Portugalia - Lizbona, Hiszpania - Madryt, Włochy - Rzym, Francja - Paryż, Belgia - Bruksela, Holandia - Amsterdam, Wielka Brytania - Londyn, Irlandia - Dublin, Luksemburg - Luksemburg, Niemcy - Berlin, Słowenia - Lublana, Austria - Wiedeń, Węgry - Budapeszt, Słowacja - Bratysława, Czechy - Praga, Polska - Warszawa, Dania - Kopenhaga, Szwecja - Sztokholm, Finlandia - Helsinki, Malta - Malta, Cypr -Nikozja, Estonia - Tallinn, Łotwa - Ryga, Litwa - Wilno, Szwajcaria - Berno, Liechtenstein - Vaduz, Chorwacja - Zagrzeb, Andora - Andora, Watykan - Watykan, San Marino - San Marino, Bośnia i Hercegowina - Sarajewo, Serbia i Czarnogóra - Belgrad, Albania - Tirana, Macedonia - Skopje, Grecja - Ateny, Bułgaria - Sofia, Rumunia - Budapeszt, Mołdawia - Kiszyniów, Rosja - Moskwa, Ukraina - Kijów, Białoruś - Mińsk, Norwegia - Oslo
23 3 23