Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T16:55:37+01:00
* znaczy razy

3mm*2 = 6mm
42 cm = 420 mm
420:6 = 70
Odp.: przekrój drzewa jest większy od przekroju ołówka 70 razy
2010-01-20T16:56:23+01:00
Dane:
d₁ = 42 cm
r₁ = 21 cm
r₂ = 3 mm = 0,3 cm
P = πr²

P₁ = 21²π [cm²]
P₁ = 441π [cm²]

P₂ = (0,3)²π [cm²]
P₂ = 0,09π [cm²]

441π cm² ÷ 0,09π cm² = 4900

Odp. Pole przekroju drzewa jest 4900 razy większe od pola przekroju ołówka.
2010-01-20T17:00:19+01:00
Drzewo:
d=42cm czyli r=21cm=210mm
P=pi(r)kwadrat=pi*(210mm)kwadrat=44100pi*mmkwadrat
ołówek :
r=3mm
p=pi*rkwadrat=pi*(3mm)kwadrat=9pimmkwadrat
44100pi*mmkwadrat:9pi*mmkwadrat=4900
Odp. Pole przekroju drzewa jest 4900 razy większe od pola przekroju ołówka