Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T17:22:37+01:00
Obliczenia do zad 1 (rozwiązanie w załączniku):

a) 30cm = 3dm
3dm * 5dm = 15dm²

5dm = 50cm
50cm * 30cm = 1500cm²

b) 1m = 1000cm = 100dm
7dm = 70cm

1000cm * 70cm = 70000dm²
100dm * 7dm = 70dm²

c) 6dm = 60cm
600cm² : 60cm = 10cm

10cm = 1dm
1dm * 6dm = 6dm²

d) 5dm² : 0,5dm = 10dm

0,5dm = 5cm
10dm = 100cm

5cm * 100cm = 500cm²

e) 1,5m = 150cm
150cm * 2cm = 300cm²

1,5m = 150cm = 15dm
2cm = 0,2dm
15dm * 0,2dm = 3dm²

f) 0,12m = 12cm = 1,2dm
3dm = 30cm

12cm * 30cm = 360cm²

1,2dm * 3dm = 3,6dm²


Zad2)
3,2h = 32 000m²
300a = 3ha
20 000m² = 2ha
600m² = 6a
20ha = 2 000a
500a = 50 000m²

Zad3)
Moim zdaniem brakuje danych, aby obliczyć ich pole.

Zad4) w załączniku
[ACE]
h = 4cm
|AC| = 6cm

a*h/2 = 4cm * 6cm/2 = 24cm/2 = 12cm²

[ABDE]
6cm * 4cm = 24cm²

[ACDE]
6cm * 4cm = 24cm²
trójkąt AEF: 3cm*4cm / 2 = 12cm/2 = 6cm²
24cm² - 6cm² = 18cm²

[BHEG]
e * f/2
e = |EB| = 4cm
f = |GH| = 3cm
4cm * 3cm / 2 = 12cm²/2 = 6cm²
2010-01-20T18:23:49+01:00
Robiłem w paincie, aprubiuj się jakoś rozczytać