Klasa 5
Zamień ułamki dziesietne na zwykłe i wykonaj działania:
64,5-18ijedna ósma=
33,65-12 i trzy czwarte=
28,8+14 i jedna druga=
jedna druga *2,3=
0,9*trzy czwarte=
1,5/2 i jedna druga=
5,1/4 i jedna czwarta=
jedna druga*4,2=
3,6*trzy czwarte=
12,4:jedna trzecia=
5 i jedna czwarta :2 i dwie piate=
6,25*1 i jedna siódma=
5 i pieć szóstych*0,12=
4,25:3 i jedna piąta=
13 i jedna trzecia*0,8=
5 i pięc siódmych:1,4=
8 i jedna szósta:0,21=
6 i jedna siódma * 5,25=
11 i trzy siodme;3 i trzy czternaste=
P.S rozwiązujcie przymajmniej 12 przykładów daje tylko tyle punktów bo wszystkie wydałem!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-20T19:25:21+01:00
64,5-18⅛= 64½+18⅛ =64 i4/8 +18⅛ = 82⅝

33,65-12¾= 33 i 13/20 -12 i15/20 =32 i 33/20 - 12 i 15/20=20 i 18/20

28,8+14½= 28 i 8/10 + 14 i 5/10 = 42 i 13/10= 43 i 3/10

½ *2,3= ½* 2 i 3/10 = ½ *2 i 23/10 = 23/20 =1 i 3/20

0,9*trzy czwarte= 9/10 * ¾ = 27/40

1,5 : 2½=1½ : 2½ = 3/2 : 5/2 = 3/2 * 2/5 = 3/5

5,1 : 4¼= 5 i 1/10 : 4¼ = 50/10 : 17/4 = 50/10 * 4/17 = 1 i 15/85

½*4,2=½* 4 i 2/10 = ½ * 42/10 = 21/10 = 2 i 1/10

3,6 * ¾= 3 i 6/10 * ¾ = 36/10 * ¾ = 27/10 = 2 i 7/10

12,4 : ⅓= 12 i 4/10 : ⅓ = 12 i 2/5 : ⅓ = 62/5 * 3/1 = 186/5

5¼ :2 i 2/5= 21/4 : 12/5 = 21/4 * 5/12 = 105/48

4,25 : 3 i 1/5= 4¼ : 3 i 1/5 = 17/4 : 16/5 = 17/4 * 5/16 = 1i 1/84
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T22:01:37+01:00
64,5-18,125=46,375
33,65-12,75=20,9
28,8+14,5=42,5
0,5 * 2,3=1,15
0,9*0,75=0,675
0,5*4,2=2,1
7 2 7