Odpowiedzi

2010-01-20T17:03:18+01:00
WADY:
-Brak miejsca na składowanie odpadów promieniotwórczych, szkodliwych dla zdrowia ludzi i zwierząt oraz dla środowiska naturalnego znajdującego się wokół nas;
-Wytwarzanie uranu związane jest również z procesami uszkadzającymi naturalną „powłokę” środowiska;
Są ludzie którzy wykorzystują energię jądrową w sposób niekontrolowany, np. przy pomocy broni jądrowej. Broń jądrowa to jeden z rodzajów broni masowej zagłady o działaniu wybuchowym o wielkiej sile;
-Związane z elektrowniami jądrowymi wybuchy, np. wybuch elektrowni w Czarnobylu, który spowodował wielkie straty oraz był przyczyną mutacji genetycznych rodzących się w tym okresie dzieci.

ZALETY:
-W porównaniu do innych nienaturalnych sposobów wytwarzania energii powoduje stosunkowo niewielkie szkody w środowisku naturalnym;
-Tańszy niż inne, sposób wytwarzania energii;
-Umiejętnie wykorzystywana energia powoduje wiele dobrego;
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T17:06:22+01:00
Zalety:
- brak efektu cieplarnianego
- stosunkowo tania energia
- brak zanieczyszczeń powietrza
- uniezależnienie od paliw kopalnych
- duża wydajność

wady:
- niebezpieczeństwo awarii
- odpady promieniotwórcze
- ewentualne skażenie terenu
- wytwarzanie uranu "uszkadza" środowisko
- możliwość wykorzystania technologii np. do budowy bomby
11 3 11