Odpowiedzi

2010-01-20T17:09:22+01:00
- hormony
W organizmie w chwili porodu pojawiają się hormony, które budzą uśpione uczucia macierzyńskie, konieczne do utrzymania noworodka przy życiu i chronienia go.
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T17:12:06+01:00

Przykładem mogą być pielęgnice. Samiec wraz z samicą przygotowują miejsce do złożenia jaj. Samica czyści podłoże a samiec stoi na straży, odpędzając intruzów, dużo czasu poświęcają opiece nad ikrą. Samica stoi nad nią wachlując ją płetwami, zapewniając w ten sposób przepływ natlenionej wody nad ikrą. Pilnowaniem gniazda zajmuje się samiec, demonstrując swą potężność, poprzez napinanie płetw i drżenie ciała.Ciernik żyjący w naszych wodach, który buduje gniazdo między roślinami występującymi na dnie zbiornika. Budową gniazda i opieką nad potomstwem zajmuje się samiec. Do gotowego gniazda zapędza samicę, która po złożeniu jaj odpływa i nie interesuje się nimi.
12 4 12