Odpowiedzi

2010-01-20T19:09:21+01:00
Brak żołnierzy-mieli ich zawsze za mało
walczyli na dwa fronty
ententa wykorzystywała nowe rodzaje broni
przystąpienie USA do wojny w 1917r.


to takie główne
co ciekawe na 2 wś też im brakło żołnierzy :)
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T23:00:57+01:00
Jedną z głównych przyczyn klęski Niemiec w 1 wojnie światowej zaliczamy że nie udało się zrealizować tak zwany plan wojny błyskawicznej. A była nim przegrana Niemiec w bitwie nad rzeką Marną z wojskami francuskimi w dniach 5 do 9 września 1914 roku. Na prośbę Francji ruszyli Rosjanie do walki otwierając na wschodzie Europy nowy front. W ten sposób wojna toczyła się na dwa fronty i Niemcy od razu postawili się w niekorzystnej sytuacji.Przystąpienie do wojny w kwietniu 1917 roku Stanów Zjednoczonych po stronie Ententy które były mocarstwem światowym i ekonomicznym dzięki dostarczonej natychmiast wielkiej ilości zaopatrzenia wojskowego i broni a potem wojsk bardzo wspomogły w ten sposób państwa Ententy w walce z Niemcami. Rewolucja w Niemczech tak zwana listopadowa z 1918 roku przyczyniła się do abdykacji Cesarza Wilhelma 2 i jego ucieczki do Holandii.Po prostu przeważyła też potęga militarna państw Ententy i ich sukcesy militarne pod koniec wojny w 1918 roku.
29 3 29