Odpowiedzi

2010-01-20T17:11:04+01:00
Wystarczy kolo sztabki polozyć tą igłe a ona bedzie szalała!
2010-01-20T17:12:28+01:00
Połóż je równolegle do siebie z zachowaniem odstępu ok 20cm pomiędzy nimi postaw igłe igła obruci sie w kierunku namagnesoiwanej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T17:14:28+01:00
Tak samo ja odkryto elektromagnetyzm.
Pewnego razu Naukowiec o nazwisku Oersted pokazywał swoim uczniom doświadczenie z prądem elektrycznym.
Przez przypadek położył igłę magnetyczną obok przewodnika z prądem, a owa igła wychyliła się. Tak odkryto, że źródłem pola magnetycznego są poruszające się ładunki.

Więc nasuwa się odpowiedz na powyższe pytanie. Jeżeli położymy igłę magnetyczną obok naładowanej sztabki igła wychyli się.