Odpowiedzi

2010-01-20T17:15:01+01:00
X - cena bułki
y - cena serka

6x+y=4,8
x+6y=11,3

x=11,3-6y
6(11,3-6y)+y=4,8
67,8-36y+y=4,8
-35y=-63 / : (-35)
y = 1,8zł

x = 11,3 - 6*1,8
x = 11,3 - 10,8
x = 0,5 zł

Cena bułki wynosi 0,50 zł, a cena serka - 1,80 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T17:17:05+01:00
X- cena bułki
y - cena serka

układ równań
6x+y=4,80
x+6y=11,30

y=4,80-6x
x+6y=11,30

y=4,80-6x
x+6(4,80-6x)=11,30

y=4,80-6x
x+28,8-36x=11,30

y=4,80-6x
-35x=11,30-28,8

y=4,80-6x
-35x=-17,5 |:-35

x=0,5

y=4,8-6*0,5
y=4,8-3
y=1,8

Bułka kosztuje 0,5zł a serek 1,8zł

1 5 1