Zad.1

Spiż jest stopem miedzi, cyny i cynku. Używa się go do wyrobu dzwonów. Miedź stanowi 22/25 stopu, cyna 2/25, resztę stanowi cynk. Spiżowy dzwon waży 0,5 t. Ile cynku użyto do wykonania tego dzwonu?

zad. 2

Harcerze ugotowali 10 litrów grochówki. Zupa była bardzo gęsta, więc dolali jeszcze 3,4 litra wody. Każdy z harcerzy zjadł po 2/5 litra zupy. W garnku zostało jeszcze 3,8 litra grochówki. Ilu było harcerzy?

zad. 3

Woda stanowi około 0,9 masy świeżych grzybów. Suszono 2,5 kg grzybów. Wyparowało 8/9 wody. Ile ważyły suszone grzyby?

Przy rozwiązywaniu zadań proszę o opisywanie dlaczego to np mnożymy, dodajemy lub inaczej i co przez co. Chyba wiecie o co mi chodzi. z góry dzięki. ;)
dałabym więcej pkt ale niestety nie mogę. :(

2

Odpowiedzi

2009-09-30T16:30:29+02:00
Zad.1
o,5t=500kg
500x22/25=440kg
500x2/25=40kg
500-(440+40)=20kg
odp;uzyto 20kg cynku.


zad.2
10+3,4=13,4l
13,4-3,8=9,6l
9,6:2/5=24
odp.było 24 harcerzy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T16:38:33+02:00
Zad.1
1-²⁴₂₅=²⁵₂₅-²⁴₂₅=¹₂₅ - tyle stopu stanowi cynk
¹₂₅×500=0,04×500=20kg

odp.Zużyto 20 kg cynku do wykonania dzwonu

zad.2
10+3,4=13,4l - tyle było litrów grochówki
13,4-3,8=9,6l - od całej ilości grochówki odjęłam to co pozostało w garnku
9,6:0,4=24 - ilość harcerzy

odp. Było 24 harcerzy.

zad.3
2,5×0,9=2,25 - woda w świeżych grzybach
2,25×⁸₉=²²⁵₁₀₀×⁸₉=²⁵₂₅ײ₁(to po skróceniu)=⁵⁰₂₅=2 - tyle wody wyparowało
2,5-2=0,5
odp. Suszone grzyby ważą 0,5kg.