Odpowiedzi

2010-01-20T17:23:27+01:00
X=3y
podstawiamy za x 3y czyli
3y+5+y+5=66
4y=56/4
y=14
skoro x=3y to x=3*14=42
B.odp.A ponieważ 80+(-20)=60
80-(-20)=100
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T17:25:36+01:00
{x=3y
{x+5+y+5=66

{x=3y
{3y+5+y+5=66

{x=3y
{4y=66-10

{x=3y
{4y=56

{x=3y
{y=56/4

{x=3y
{y=14

{x=3*14
{y=14

{x=42
{y=14


suma dwóch liczb jest równa 60, a ich różnica 100. Warunki zadania spełnia para liczb:
A.(80,-20) B.(-40,100) C.(-50,110) D.(-20,-120)
(uzasadnij odpowiedź)


x+y=60
x-y=100

A.(80,-20)

80+(-20)=60
80-(-20)=
80+20=100
2010-01-20T17:30:05+01:00
A){x=3y
{x+5+y+5=66

x=3y
3y+5+y+5=66

{x=3y
{4y=66-10

{x=3y
{4y=56/:4

{x=3y
{y=14

{x=3*14
{y=14

{x=42
{y=14

b) x+y=60
x-y=100 lub y-x=100
2x=160/:2 2y=160/:2
x=80 y=80
80+y=60 x+80=60

x=80 y=80
y=60-80 x=60-80

x=80 y=80
y=-20 x=-20

odp:A