Rozwiąż równiania
1.-1 2/3(x+6) większe bądż równe 1/6(x+3)+0,5
2. (3-x)(x+1) większe bądż równe 5-2x2/2
3.(3x-2)2-5x-(3x+2)(3x-2)<(2-3x)2-9x2+4
4.12-2(x-14)2=4(x-2)-(x-3)(2x-5)
2- oznacza do kwadrtau w zadaniu 4,2,3
pilnie prosze o odp. bo to zadanie na jutro
dam najl.
z góry dzieki :***********

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T17:29:25+01:00
1. -1 2/3(x+6) większe bądż równe 1/6(x+3)+0,5
x mniejsze bądź równe 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:04:01+01:00
-1 2/3(x+6)≥1/6(x+3)+0,5
-5/3(x+6)≥(x+3)/6+0,5
(-5x-30)/3≥(x+3)/6+1/2 /×6
2(-5x-30)≥x+3+3
-10x-60≥x+6
-10x-x≥6+60
-11x≥66/:(-11)
x≤-6

(3-x)(x+1)≥(5-2x²)/2 /×2
2(3x+3-x²-x)≥5-2x²
4x+6-2x²≥5-2x²
4x-2x²+2x²≥5-6
4x≥-1 /:4
x≥-1/4

(3x-2)²-5x-(3x+2)(3x-2)<(2-3x)²-9x²+4
9x²-12x+4-5x-9x²+4<4-12x+9x²-9x²+4
-17x+8<-12x+8
-17x+12x<8-8
-5x<0 /:(-5)
x>0

12-2(x-14)²=4(x-2)-(x-3)(2x-5)
12-2(x²-28x+196)=4x-8-(2x²-5x-6x+15)
12-2x²-56x+392=4x-8-2x²+11x-15
-2x²-56x-4x+2x²-11x=-23-392-12
-71x=-381 /:(-71)
x=5 26/71