Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T17:31:24+01:00
DATIVem,
Czyli z przypadkiem który się nazywa "celownik".
Przypadek ten odpowiada na pytania komu? czemu? inne przyimki które się łączą z dativem to ab, aus, außer, bei, gegenüber, mit, nach, seit, von, zu - przynajmniej tyle mi wiadomo :)
1 5 1
2010-01-20T19:00:24+01:00
Dativem.
Mit jeśli chodzi że cos z kimś/czymś robisz itp.
aus jako skąd pochodzisz itp. ;)
2010-01-20T20:54:28+01:00
DATIV

Przypadek ten odpowiada na pytania komu? czemu? inne przyimki które się łączą z dativem to ab, aus, außer, bei, gegenüber, mit, nach, seit, von, zu

:)