Na pomalowanie 4 m kwadratowych podłogi zużywa się jedną puszkę farby . Ile puszek farby należy kupić ,aby pomalować podłoge o wymiarach 3m i 5m?
Zauważcie ze do pomalowania są metry a nie metry kwadratowe.

Z góry dzięki!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T17:32:14+01:00
P=ab
P=3*5=15m^2
4-1
15-x
x=3,75-tyle puszek farby trzeba kupić, a że nie można kupić 3/4 puszki więc należy kupić 4 puszki farby
2010-01-20T19:14:13+01:00
4m²-1 (puszka)
5*3=15m²-x

4x=1*15 |:4
x=3,75

odp. potrzeba 4 puszek farby