Odpowiedzi

2010-01-20T17:53:03+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:13:20+01:00
TAK
Niech ABC będzie trójkątem równoramiennym o podstawie
AB = 2 m = 200cm, AC = BC
D - środek podstawy AB , czyli AD = BD = 1 m = 100 cm
Niech
h = DC = 0,01 cm
Wtedy pole tego trójkąta
P =[ AB *h]/2 = [200cm * 0,01 cm] / 2 = 2 cm²/2 = 1 cm²
Zauważmy, że AD = 1m, zatem AC > 1m, oraz BC > 1 m
AB = 2 m > 1 m
Wszystkie trzy boki mają długości większe od 1 m, a pole
P = 1 cm².
5 4 5