Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:21:53+01:00
Masa etanolu = 2*12 + 6*1 + 16 = 46u.

Wzór na kwas karboksylowy: Cn H2n O2

Masa kwasu - 46u.

Masa kwasu bez dwóch tlenów - 46 - 2*16= 14

12*x+2x=14
14x=14
x=1

Jest to kwas metanowy HCOOH
1 5 1
2010-01-20T18:22:02+01:00
M C2H5OH(etanolu) = 2*12u + 6*1u + 16u = 46u

R-COOH = 46u
R = 1

Z tego wynika że tym kwasem jest kwas metanowy(mrówkowy) HCOOH.
1 5 1