W mleczarni zmieszano w zbiorniku 280 litrów mleka o zawartości 3,2% tłuszczu i 100 litrów o zawartości 3,5 tłuszczu. Ile procent tłuszczu zawiera mleko w zbiorniku. Wynik zaokrąglij do 0,1 %
[ W odpowiedziach z tyłu książki jest wynik 3,3 % ]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T16:32:05+02:00
3,2%*280l=0,032*280l=8,96l - tyle tłuszczu w mleku 3,2%
3,5+*100l=0,035*100l=3,5l - tyle tłuszczu w mleku 3,5%
8,96l+3,5l=12,46l - tyle razem tłuszczu po zmieszaniu

280l+100l=380l -tyle będzie mleka po zmieszaniu
12,46/380*100%=0,03278947..*100%=~3,3%
1 5 1
2009-09-30T18:04:25+02:00
W mleczarni zmieszano w zbiorniku 280 litrów mleka o zawartości 3,2% tłuszczu i 100 litrów o zawartości 3,5 tłuszczu. Ile procent tłuszczu zawiera mleko w zbiorniku. Wynik zaokrąglij do 0,1 %
[ W odpowiedziach z tyłu książki jest wynik 3,3 % ]
3,2%*280 litrów +3,5 %*100 litrów=x%*380 litrów
0,032*280+0,035*100=x%*380
8,96+3,5=3,8x
12,46=3,8x
x=3,2789%
x≈3,3%