Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T16:25:54+02:00
Dana jest funkcja liniowa opisana wzorem y= 1/4x - 1/3.
Zapisz wzór funkcji, której wykres jest równoległy do wykresu danej funkcji i przechodzi przez punkt (-3, 2).

y= 1/4x - 1/3.
równoległa ma ten sam współczynnik a
y= 1/4x +b
(-3, 2).
2=-3/4 +b
b=2+3/4
b=2 i 3/4

y= 1/4x +2 3/4
1 2 1
2009-09-30T16:28:42+02:00
Ponieważ wykres funkcji ma być równoległy, to a (¼) pozostanie to samo.
2=¼×(-3)+b
2+3/4=b
b=2i3/4
Wzór wykresu funkcji:
y=¼x+2i3/4
2009-09-30T16:29:20+02:00
Y=¼x-b
2=¼×(-3)-b
2=-¾-b
b=-2-¾
b=-2¾

wzór tej funkcji to : y=¼x+2¾