Odpowiedzi

2010-01-20T18:00:37+01:00
Lew - groźny a zarazem spokojny. Ma w sobie temperament. Czasem potrafi być leniwy, a czasem zaatakować potrafi. Jego złota grzywa nie może się równać z niczym innym. Przynosi mu godność i dumę. Bojaźliwość ludzi do niego jest wielka.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:07:04+01:00
Lew to ssak z rodziny kotowatych. Samiec lwa, łatwo rozpoznawalny po grzywie, może ważyć 150-250 kg. Samice są znacznie mniejsze, ważą 110–160 kg i nie posiadają grzywy. Samce zajmują się zdobywaniem i obroną terytorium oraz ochroną stada i zapładnianiem samic. Samice polują i opiekują się małymi lwami. Występują w Afryce, gdzie są narażone na wyginięcie, i szczątkowo w Indiach. Lwia grzywa jest uważana za oznakę zdrowia samca, im bujniejsza, tym silniejszy i sprawniejszy jest noszący ją osobnik, ciemnieje wraz z wiekiem lwa.
1 1 1