1 zadanie W ciele meduzy 19/20 masy stanowi woda. Ile gramów ważą substancje inne niż woda w ciele
meduzy o wadze 18 dekagramów?
2 zadanie Działka ma kształt prostokąta, którego szerokość wynosi 28 metrów, a długość jest dwa razy
większa. Na warzywa przeznaczono 3/4 powierzchni działki, a pozostałą część na pasiekę. Ile arów
działki przeznaczono na pasiekę? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:34:39+01:00
1.
18dag * 19/20 = 342/20dag = 17 i 2/20dag = 17 i 1/10 dag
18dag - 17 i 1/10 dag = 17 10/10dag - 17 1/10 dag = 9/10 dag = 9g
Odp.:Inne substancje ważą 9/10 dag (9g)
2.
28m * 2= 56m
P= 28m * 56m =1568m2 (metrów kwadratowych)
1568m2 * 3/4 =1176m2 (metrów kwadratowych)
1568m2 - 1176m2 =392m2 (metrów kwadratowych)
392m2 =3,92a (arów)
Odp.:Na pasiekę przeznaczono 3,92a.
2010-01-20T18:43:35+01:00
Zadanie1

18:20=0,9
0,9*19=17,1
18-17,1=0,9
Odp.Substancje inne niż woda w ciele meduzy ważą 0,9 grama.


zadanie 2

1ar=100 metrów kwadratowych
28*2=56
28*56=1568 metrów kwadratowych
1568:4=392
392*3=1176metrów kwadratowych
Odp.Na pasiekę przeznaczono 11arów i 76metrów kwadratowych