Odpowiedzi

2010-01-20T18:05:26+01:00
1.
800zł - cena garnituru przed obniżką
15% - procent obniżki

800-15%x800=800-0,15x800=800-120=680zł

odp. Garnitur kosztuje 680zł

2.
450 - cena kurtki po obniżce
10% - procent obniżki

x-10%x=450
0,9x=450
x=500

odp. Kurtka kosztowała 500 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:07:54+01:00
Zad 1
cena garnituru - 800 zł
obniżka 15%
15% z 800 = 0,15 * 800 = 120 zł
800 zł - 120 zł = 680 zł
Odp Garnitur kosztuje 680 zł

zad 2
cena po obniżce 450 zł
obniżka 40%
x - 10% x = 450 zł
x - 0,1x = 450
0,9x = 450 /: 0,6
x = 500 zł

Odp. Przed obniżką kurtka kosztowała 500 zł
5 1 5