Odpowiedzi

2010-01-20T18:02:08+01:00
Prawosławie poklucilo sie z katolikami bo nie uznawalo wladzy papieza.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T18:04:56+01:00
Do pierwszego podziału doszło w roku 1054. Kościół podzielił się na Rzymsko-Katolicki ze stolicą w Rzymie i Bizantyjski (Prawosławny) ze stolicą w Konstantynopolu.

Powodem była kłótnia dwóch przywódców Najpierw nastąpiło ekskomunikowanie przez papieża Leona IX patriarchy Konstantynopola Michała Cerulariusza (1054), który w rewanżu ekskomunikował cały Kościół rzymski i jego głowę, papieża.

Podobnie pisaliśmy w zeszycie trochę forme zmieniłam.