Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:05:35+01:00
Lejkowy to znaczy że rzeka przy ujściu przybiera forme lejka. Szeroka i robi sie coraz węższa


Delta czyli rzeka rozgałęzia się przy ujściu na wiele małych rzek
np, Żuławy Wiślane(Wisła) w polsce
7 2 7
2010-01-20T18:08:09+01:00
W przypadku ujść deltowych morze jest płytkie i rzeka może się rozgałęziać, ujścia lejkowate występują w przypadku głębokich mórz i ulegają pływom morskim
4 3 4
2010-01-20T18:17:30+01:00
Ujście lejkowe- ujście powstaje w miejscach , w których działalność wód morskich lub jeziornych nie pozwala na akumulację osadów rzecznych. Zostają one zniszczone głównie przez silne prądy pływowe.

Ujście deltowe - powstaje przy ujściu rzeki do jeziora lub spokojnej i płytkiej zatoki morskiej. Jest to nagromadzenie osadów piaszczystych,ilastych i mułu o wachlarzowym kształcie.Powstaja tam , gdzie rzeki przynoasza wiecej materiału niż może być usunięte przez fale i prady przybrzeżne.
Ujście deltowe dzieli się na :
-delty proste mające kształt stożka lub klina, narastają wzdłuż nurtu w jednym kierunku
-delty złożone- wieloramienne, mają nieregularny kształt i narastają jednocześnie w różnych kierunkach
8 2 8