Kilka dosc Prostych zadan z dzialow Wielokoty i Okregi. Potrzebuje na dzis wieczor

1. Trojkat rownoboczny ma bok 12cm. Oblicz:
a. pole i obwod kola opisanego na tym trojkacie;
b. pole i obwod kola wpisanego w ten trojkat.

2. Wyobraz sobie pierscien utworzony przez okrag opisany w wielokacie foremnym i okrag wpisany w ten wielokat. Jesli wielokat ma bok dlugosci a, to pole pierscienia jest rowne π/₄×a², niezaleznie od tego ile bokow ma wielokat. Sprawdz ta wlasnosc dla kwadratu i trojkata rownobocznego.

3. W trojkat rownoboczny wpisano okrag, w ten okrag wpisano kolejny trojkat rownoboczny, a w ten trojkat znowu wpisano okrag. Ile razy promien mniejszego okragu jest mniejszy od promienia wiekszego okregu??

4. Pierscien utworzony przez okrag wpisany w szesciokat foremny i okrag opisany na tym szesciokacie ma pole rowne 16π. Jaka jest dlugosc boku tego szesciokata.

5. a.Ile bokow ma wielokat foremny o kacie wewnetrznym 160 stopni?
b. Czy istnieje wielokat foremny o kacie wewnetrznym 170 stopni??

6. W rombie o boku dlugosci 20cm kat ostry ma miare 45 stopni. Oblicz dlugosc promienia okregu wpisanego w ten romb.

7.O ile mniejsze jest pole kwadratu wpisanego w okrag o premieniu 4cm od pola kwadratu opisanego na tym okregu?

8. Promien okregu opisanego na trojkacie rownobocznym ma dlugosc 2cm. Jaka dlugosc ma bok tego trojkata?

9. Jakie pole ma szesciokat foremny opisany na okregu o promieniu dlugosci 6cm??

Prosze nie o same odpowiedzi, tylko o rozwiazywanie po kolei- no i jakby ktos mogl to wytlumaczyc tak z grubsza o co chodzi, zebym zrozumial :) Z gory dzieki!

2

Odpowiedzi

2010-01-21T17:11:33+01:00
1
Kożytajc ze wzorów:
a. promień = 4√3
pole= 48π
obwód 8√3π
b. promień. 2√3
pole = πr²= (2√3)² * π = 12π
obwód =2πr = 2 * π * 2√3 = 4√3π
2. Nie rozumiem....
3. 2 razy.
4.nie wiem.
5.a. 18 .
b. tak. 36.
6. 5√2 - nie umiem wytłumaczyć sposobu liczenia.
7.wzór- R (promień) = a√2/2
4=a√2/2 / wszystko *2
8=a√2 / wszsytko : √2
4√2=a - bok kwadratu
P. = a²
P= (4√2)²
P= 32

r(drugi promien = a/2
a= 4√2
r=2√2
P. = 8

p1 - p2 = 32- 8 = 24
odp. poele jest mniejsze o 24.
8. wzór- R(promien) = 2/3 h (wysokości trójkąta)
h= a√3/2
R=a√3/3
2=a√3/3
2√3=a
bok równa się 2√3
9. Kożystasz ze wzoru - R=a .. (promień okręgu wpisanego w szesciokąt rforemny równa sie długości boku tego szesciokąta) czyli odpowiedz to 6.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:49:07+01:00

a. promień = 4√3
pole= 48π
obwód 8√3π
b. promień. 2√3
pole = πr²= (2√3)² * π = 12π
obwód =2πr = 2 * π * 2√3 = 4√3π

3. 2 razy.

5.a. 18 .
b. tak. 36.
6. 5√2
7.wzór- R (promień) = a√2/2
4=a√2/2 / wszystko *2
8=a√2 / wszsytko : √2
4√2=a - bok kwadratu
P. = a²
P= (4√2)²
P= 32

r(drugi promien = a/2
a= 4√2
r=2√2
P. = 8

p1 - p2 = 32- 8 = 24
odp. poele jest mniejsze o 24.

8. wzór- R(promien) = 2/3 h (wysokości trójkąta)
h= a√3/2
R=a√3/3
2=a√3/3
2√3=a
bok równa się 2√3
odpowiedz to 6.