Odpowiedzi

2010-01-20T18:56:44+01:00
POROSTY to 2 organizmy w jednym ciele. Złożone są z grzyba i glonu. Tworzą one ścisły związek, przynoszący korzyści obu stronom. Grzyb wchłania i przekazuje partnerowi wodę oraz zaopatruje w niezbędne składniki mineralne, glon natomiast przeprowadza fotosyntezę, produkując pokarm. Dzięki takiej współpracy porosty mogą rosnąć tam, gdzie inne organizmy nie mają sznsy przetrchwać. Mają wielkie znaczenie jako organizmy pionerskie.

MSZAKI to niewielkie rośliny lądowe, rosnące w miejscach niesostępnych dla innych roślin - na murach, kamieniach itp. Mają niewielkie rozmiary, ponieważ nie wytwarzają tkanki przewodzącej, są również pozbawione podstawowych organów roślinnych, wytwarzają jedynie organy przypominające wyglądem korzenie,łodygi czy liście - nazywamy je chwytnikami, łodyżkami oraz listkami.
W cyklu rozwojowym mszaków występuje przemiana pokoleń. Sporofit wytwarza zarodniki, z których wyrastają gametofity rozmnażające się płciowo. Z zapłodnionej komórki jajowej wyrasta sporofit, żyjący kosztem gametofitu.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T22:08:45+01:00
Porosty : Sa to dwie rosliny w jednym ciele . Mają wielkie znaczenie jako organizmy pionerskie. Złożone są z glonu i grzyba .




Mszaki : Sa to male rosliny .
W cyklu rozwojowym mszaków występuje przemiana pokoleń. Sporofit wytwarza zarodniki, z których wyrastają gametofity rozmnażające się płciowo.
2 5 2