Odpowiedzi

2010-01-20T18:18:16+01:00
Kora została porwana przez Hadesa do podziemi aby tam ja posłubił

zrozpaczona matka czyli Demeter udała sie do Zeusa z prośbą o pomoc. On wywalczył że na pół roku Kora bedzie u Hadesa a na drugie pół u Demeter

Jesień- Kora przygotowuje się do odjazdu
Zima-Kora jest w podziemiach u Hadesa
Wiosana- Kora niedługo wraca do matki
Lato- kora jest u matki
Te pory roku na świta sprowadzała Demeter to zależało od jej humoru( czy Kora jest w domu czy nie)
34 4 34
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:18:20+01:00
Starozytni tłumaczyli to tak:
naszą wiosną kora wracała do matki i rosliny pobudzały się do życia
latem cieszyły się sobą nawzajem było milo i ciepło
jesienią Demetar płakała a razem z nią ziemia że musi oddać córkę, a zimą w sercu Demeter jak i na ziemi panował mróz
25 4 25
Dzięki, naprawdę pomogłaś. Przerobiłam to i wyszło super!
2010-01-20T18:25:09+01:00
Starożytni grecy byli politeistami, tak więc różne zjawiska przypisywali bogom. Wierzyli, że pory roku zmieniają się za sprawą Demeter. Gdy król podziemi Hades porwał córkę Demeter, Korę i oznajmił, że będzie ją wypuszczał do matki na jedną trzecią roku , Ziemia odżywała, zaczynały kwitnąć kwiaty, grzało słońce. Gdy zaś Kora musiała wracać do podziemi , na świecie zaczęły więdnąć kwiaty, było szaro i zimno...Razem z Demeter, przyroda opłakiwała Korę. Tak więc gdy jest wiosna i kora wraca do matki, wszystko ożywa i staje się weselsze, lecz gdy dziewczyna znów wraca do Hadesa, jest zima , smutna i mroźna.
30 4 30