1.
Kupiono 24 bilety do kina, bilety normalne były po 16zł, a ulgowe po 11zł. Łącznie zapłacono 289zł. O ile więcej kupiono biletów ulgowych niż biletów normalnych?

2.
Dwóch braci chciało kupić dom. Pierwszy mógł zapłacić tylko 2/7 potrzebnej kwoty, a drugi 3/7 tej kwoty. Ile kosztował dom, skoro obaj bracia mieli łącznie 250 000zł.

Jak ktoś umie niech rozwiąże oby dwa, bo daje najjj.. ;P
A jak tylko jedno z tych to proszę o to jedno (;
Dzięki i pozdrawiam ;**

2

Odpowiedzi

2010-01-20T18:20:47+01:00
Tylko drugie umiem;p

5/7 = 250000zl /5
1/7= 50000zl /x7
7/7= 350000zl
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:33:50+01:00
1 jest nie do rozwiazania biorac pod uwage ze liczba biletow jest liczba naturalna.

2
2/7+3/7=5/7
5/7=250 000
1/7=50 000
7/7=350 000 zł