Dziadek Stefan zbierał kiedyś znaczki pocztowe. Dzisiaj jego znaczki zbiera jego wnuk Jacek. Gdyby dziadek oddał by Jackowi 150 znaczków, to obaj mieliby ich tyle samo. Gdyby zaś oddał jackowi trzy czwarte swojej kolekcji, to zostałoby mu tyle znaczków ile Jacek ma teraz. Ile znaczków ma dziadek Stefan, a ile Jacek ??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-20T20:34:26+01:00
X- ilość znaczków Jacka
y-ilość znaczków dziadka

y-150=x+150
y-3/4y=x

1/4y=x
y-150=1/4y+150

1/4y=x
y-1/4y=300

1/4y=x
3/4y=300

1/4y=x
y=400

x=100

Diadek ma 400 znaczków a wnuk 100.
1 5 1
2010-01-20T20:41:05+01:00
X-liczba znaczków Jacka
y-liczba znaczków dziadka
{y-150=x+150
{x=0,25y
{y-150= 0,25y+150 /+150
{x=0,25y
{y=0,25y+300 /-0,25y
{x=0,25y
{0,75y=300 /:0,75
{x=0,25y
{y=400
{x=0,25*400
{y=400
{x=100
Odp. Jacek ma 100 znaczków, a dziadek Stefan 400.
Mam nadzieje że dobrze:D*