Odpowiedzi

2010-01-20T18:54:31+01:00
Po stopieniu sie bryły lodu poziom wody w naczyniu nie ulegnie zmianie ponieważ bryła lodu wypiera wode go góry( tak jak poziom wody w wannie podnosi sie gdy do niej wchodzimy). gdy bryła stopnieje woda już nie będzie wypierana i opadnie ale różnice pomiędzy poziomem wody podczas wypierania a po zakończeniu wypierania wypełni woda ze stopionej bryły
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T22:14:23+01:00
Poziom wody nie zmieni się.

Na podstawie prawa Archimedesa lód stracił na wadze tyle, ile waży wyparta przez niego woda. A ponieważ pływa, to stracił wszystko ;)

Oznacza to tyle, że kostka lodu waży tyle, ile ważyłaby woda znajdująca się w jej miejscu (pod poziomem wody, czyli bez "czubka". Skoro waży tyle samo, to jest jej tyle samo, a więc ma i tę samą objętość.

Po cichu zakładamy, że woda ma temperaturę zera stopni - gdyby było inaczej, poziom wody mógłby nieznacznie się zmienić, ale to nie z powodu stopienia kostki, tylko zmiany (obniżenia) temperatury wody w naczyniu.
2 5 2