Odpowiedzi

2009-09-30T16:51:00+02:00
5%*300g=0,05*300g=15g -masa substancji [soli]
300g-15g=285g - masa wody
trzeba użyć 15 g soli 285g wody do przygotowania 300g 5-procentowej solanki
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T16:52:44+02:00
Dane:
Cp=5%
mr=300g
ms=?
mH2O=?

Cp=ms*100%/mr
5%=ms*100%/300g
ms=15g
mH2O=300g-15g=285g

Odp:Aby otrzymać 300g 5% solanki należy przygotować 15g substancji i 285g wody.
2009-09-30T16:54:24+02:00
Ms= mr *Cp
⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻
100%

ms= 300g * 5%
-----------
100%
ms=15g

masa wody = 300g - 15g = 285g