Oblicz pole kwadratu o boku 6 cm i pole kwadratu o boku dwa razy krótszym.ile razy pole większego kwadratu jest wiekszse od pola mniejszego kwadratu?

ile sześcianów o krawędzi 2 cm można zmieścić wewnątrz sześcianu, którego krawędź jest 4 razy dłuższa

w 1 proszę o zapisanie obliczeń w 2 o wynik tylko
plissss

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-20T18:53:09+01:00
1)p=6^2=36
bok dwa razy krótszy a=3
p=3^2=9

36/9=4 4 razy wieksze

2)Vd=8*8*8=512
Vm=2*2*2=8

512:8=64
odp. Można zmiescić 64 sześciany
16 3 16
2010-01-20T18:55:03+01:00
P=a²
P₁=6²
P₁=36
P₂=3²
P₂=9
36/9=4 <--- tyle razy jest mniejsze P₂

V=a*b*h
V₁=2*2*2
V₁=8
V₂=8*8*8
V₂=512
512/8=64
Czyli zmieści się 64
11 3 11
2010-01-20T18:59:47+01:00
1 . Kwadrat 1
6cm x 6cm = 36 cm2

1 . Kwadrat 2
6cm : 2 = 3cm
3cm x 3cm = 9cm 2 (x = razy)


36cm : 9cm = 4 (: = dzielone)

odp:
Kwadrat większy ma 4 razy większe pole do mniejszego

2.

2cm x 4 = 8cm

8 x 4 32 - zmiesci sie 32
11 3 11